Termékfejlesztés, terméktervezés, Ipari formatervezés
Bízza ránk komplex terméktervezési, termékfejlesztési és prototípusgyártási projektjeit és biztos lehet benne, hogy termékei a gyárthatóság kritériumainak is megfelel majd.
Bízza magát évtizedes tapasztalatunkra! Cégünk képzett szakemberekkel vállalja ipari terméktervek és formatervek komplex elkészítését, a piacelemzéstől az igényfelméréseken át, a tervkoncepciókon és vizualizációkon keresztül a CAD-modellezésig és prototípuskészítésig
Biztosítjuk a tökéletes összhangot a terméktervezés és a prototípus készítés között, hiszen mindkét kompetenciát házon belül, saját szakembereinkkel (ipari formatervezők, terméktervezők) fedjük le.
Terméktervezési projektjeibe erős gyártásszempontú megközelítést viszünk, így a tervezési folyamat idő- és költségoptimalizálttá válik.
Nemzetközi színvonalon dolgozunk, de hazai mércével is rendkívül kedvező projektárakat biztosítunk az Ön termékfejlesztési igényeihez.
A terméktervezés, termékfejlesztés folyamata
Termékfejlesztés folyamatának előkészítése
- Fogyasztói célcsoport preferenciáinak meghatározása
- Követelmények meghatározása a termékkel szemben
- Termék formai, színbeli, műszaki és egyéb design sajátosságainak meghatározása
- Piackutatás, konkurencia vizsgálat
Formaterv koncepciók kialakítása
- Többféle formaterv-koncepciót készítünk
- Szabadkézi rajzok és számítógépes látványtervek
3D modellezés szakasza
- 3d modellek elkészítése akár több termékváltozatról
Befejező szakasz
- Számítógépes CAD tervek átadása
- Részletes tervdokumentáció, műszaki rajzok
Nemzetközi színvonalon dolgozunk, de hazai mércével is rendkívül kedvező projektárakat biztosítunk az Ön termékfejlesztési igényeihez.
Termékfejlesztés és prototípus gyártás az Instant 3D-vel
A tervezési folyamat lezárásával lehetőség van a termék prototípusának, vagy kis szériás sorozatának legyártására. Ilyen módon gyakorlatilag a gyártandó termékkel azonos megjelenésű, valamint megegyező fizikai és használhatósági paraméterekkel rendelkező modelleket tudunk készíteni, melyek alkalmasak prezentációkon, vásárokon, előadásokon történő bemutatásra is.
Termékfejlesztés, terméktervezés lépésről lépésre
1. lépés: A termékfejlesztési folyamat előkészítése
Első lépcsőben a termék számára kijelölt fogyasztói célcsoport preferenciái alapján pontosan meghatározzuk azokat a követelményeket, amelyeknek a tervezett termékkel szemben támasztunk, hiszen a termék majdani sikere azon múlik, hogy a jelentkező fogyasztói igényre mennyire hatékonyan tudunk válaszolni. A célcsoport vizsgálata során meg kell ismernünk a termék majdani felhasználóinak preferenciáit, döntéshozási szokásait, melyek alapján meghatározhatjuk a termék azon formai, színbeli, műszaki és egyéb design sajátosságait, amelyek számukra értéket képviselnek, valamint feltérképezhetjük a felhasználói kommunikációs csatornákat is.
A piaci rések megtalálásához, ahová termékünkkel be szeretnénk törni a piacon, szükség van konkurens termékek beható ismeretére. Meg kell vizsgáljuk a már piacon levő termékeket, többek között műszaki jellemzőik, értékesítési csatornáik, árszintek, esztétika, valamint használhatósági szempontok alapján is, a saját leendő termékünkkel való összehasonlításban, kiemelve előnyöket és hátrányokat, erősségeket és gyengeségeket. A terméktervezés során célunk, hogy a tervezendő termék a piacon fellelhető konkurens hasonló termékekhez képest előnybe kerüljön azáltal, hogy használhatóbb, vonzóbb, hatékonyabban értékesíthető és összességében figyelemfelkeltőbb konkurenseihez képest.
2. lépés: A formaterv koncepciók elkészítése
Ez előbbiekben említett információk összegyűjtése és elemzését követően megkezdődhet a terméktervezési folyamat első szakasza, ahol a megrendelőtől kapott specifikációk alapján többféle formaterv-koncepciót készítünk.
A kezdeti többféle design irányvonalból folyamatos egyeztetés mellett alakul ki az a végleges termékkoncepció, amely végső soron kidolgozásra kerül. A koncepciós vázlatok kiválasztását a terméktervezés során nagyszámú szabadkézi rajzzal segítjük, később számítógépes látványtervekkel könnyítjük meg a döntéshozatalt.
3. lépés: 3d modellezés
A számítógépes modellezés alapvető szerepet játszik a formatervek kidolgozásában, hiszen mérések, elemzések, színtanulmányok, stb. alapjául szolgáló valósághű vizualizációt szolgáltat a tervezett termékről, így a terméktervezés korai szakaszában végezhetőek el módosítások, antropometriai illesztések a terven, valamint számos esetleges tervezési hiba is kiküszöbölhető. A 3D modellezés által szolgáltatott vizualizáció felhasználható marketing, ügyfélkapcsolati célokra, segítségével már a termékfejlesztés korai szakaszában is hatékonyan bemutatható a termékkoncepció, akár szponzorokkal, partnerekkel való tárgyalások során is.
A számítógépes modellezés másik előnye, hogy segítségével kezdettől fogva rendelkezésre áll az adott terméktervezési szakasznak megfelelő digitális állomány a termékről, amelyet digitális gyártás segítségével koncepcionális prototípusok elkészítésére is felhasználhatunk. Egy termékfeljesztési folyamat során jellemzően több ciklusban készülnek prototípusok, mindig a fejlesztés pillanatnyi állapotát reprezentálva. Nagy előnye, hogy kis költséggel készíthetőek kézzelfogható, fizikai 3d modellek akár több termékváltozatról is, amelyek a termékfejlesztési folyamat során a döntéshozatalban jelentős súllyal számíthatnak. Cégünk Magyarországon egyedülálló felkészültséggel rendelkezik a gyors prototípusgyártás és 3D nyomtatás területén. Erről ide kattintva többet is olvashat.
4. lépés: Termékfejlesztés befejező szakasza
Az utolsó szakaszban megrendelőnk igényei szerint átadjuk a gyártás felé továbbítandó számítógépes CAD terveket, illetve igény szerint az elkészült terméktervről részletes tervdokumentációt, műszaki rajzokat készítünk.
A tervezési folyamat lezárásával lehetőség van a termék prototípusának, vagy kis szériás sorozatának legyártására. Ilyen módon gyakorlatilag a gyártandó termékkel azonos megjelenésű, valamint megegyező fizikai és használhatósági paraméterekkel rendelkező modelleket tudunk készíteni, melyek alkalmasak prezentációkon, vásárokon, előadásokon történő bemutatásra is.